Wela Förlag släpper smakprov ur kommande utgivning

Wela Förlags webbplats kan man nu läsa utdrag ur tre kommande sf-/fantasyböcker av svenska författare: Terra Hexa, Sagan om Rand, och Sagan om Rand del II. Dessutom kan man hämta en ljudfil med högläsning ur en av böckerna (klicka på länken ”lyssna på utdrag”)

Tipset kom från Alf Yngve.

5 svar

  1. Kollade lite i Wennerströmutdragen, och det var oerhört märkligt kommaterat. Har de inga redaktörer som fixar sånt?

  2. Snarare mycket omodernt, för det verkar vara satskommatering istället för pauskommatering, och så trodde jag inte att någon skrev längre. Jag håller med om att satskommatering gör texten betydligt mer svårläst.

    Tittade på ”Laila, Tokhar och kaospergamentet”. En äkta Tolkienepigon! Hela upplägget, stämningen osv är plankat från kapitlet A Shadow of the Past i The Fellowship of the Ring.

  3. Det känns tryggt att kommateringens ädla konst har så nitiska och engagerade företrädare som John Eje Thelin och Johan. Vaket också av Johan att efter bara ett kapitel upptäcka Larraine Staceys inlåningar från Beowulf-eposet, en teknik hon delar med många författare. Hennes berättelse handlar annars huvudsakligen om två barn, som förlorar sina föräldrar och återfår dem efter att ha besegrat ondskan.
    Cecilia Wennerström, Wela förlag.

  4. Ja, det är ju så med textutdrag, man får inte så mycket mer att basera sina intryck på än utdraget. Och det där kapitlet gav mig inga Beowulf-vibbar alls, även om motivet naturligtvis förekommer i Beowulf också, men det gav mig oerhört starka Tolkienvibbar. Inte mycket mer jag kan göra åt att alla epigonklockorna ringer i huvudet än att redovisa hur jag upplever det.

    Men som du antyder så är ett kapitel inte så mycket att gå på, kanske.

  5. Ville bara skriva att jag har läst Sagan om Rand. Bägge böckerna. Jag tyckte att de var klart underhållande.

Kommentera

