Gammal sf-fan intervjuad i Sydsvenska dagbladet

Kristina Hallind, känd från gångna tiders Lundafandom, var för en vecka sedan ett drygt år sedan föremål för stafettporträttet Skicka vidare, där den intervjuade skickar tidningen vidare genom att tipsa om en ny intressant person att intervjua, som det befintliga intervjuoffret beundrar eller anser vara värd att presenteras för läsekretsen. (Kul idé!) En f.d. elev hade skickat Sydsvenskan på Kristina med motiveringen Hon är den mest inspirerande och motiverande lärare jag haft. I porträttet nämns Kristinas engagemang i Lundafandom i förbigående, samt hennes stora intresse för sf och fantasy.

Tack till Gustav Holmberg för tipset, även om jag först inte insåg hur gammalt det var.

2 svar

  1. En vecka _och_ ett år sedan om datumet stämmer.

  2. Argh, du har rätt. Det missade jag. Hade jag sett det hade jag inte skrivit inlägget. Jaja.

Kommentera

