Dénis Lindbohm tar farväl inför resan till nästa inkarnation

Detta är hans slutbrev till sina läsare:

ALLRA SISTA BOKEN
Det är beklagligt att boken Kvatur-Glon blev fördröjd hos tryckeriet på grund av ett tekniskt missöde. Den skulle ha varit klar för leverans mot slutet av januari, men det blev inte förrän en bit in i februari. Speciellt beklagligt är detta med tanke på att det blir mitt nuvarande livs sista bok.

GÄSTSPELET UPPHÖR
Jag inkarnerade i min nuvarande kropp mellan sextonde och tjugonde fosterveckan varefter den föddes 11 juli 1927. Den har tjänat mig troget alltsedan dess, trots att jag inte har bemödat mig om att vårda den speciellt noga.

Under alla åren har jag upplevt ett synnerligen märkligt skydd mot både sjukdomar och olyckor men år 2000 tog det slut. Jag blev opererad för cancer i sköldkörteln, varpå det gjordes fyrtionio strålbehandlingar och därefter injektioner med tre olika sorters cellgifter. I början av januari 2005 konstaterades att cancern inte kan hävas och inte ens bromsas.

Det gästspel som påbörjades 1927 kommer att upphöra 2005 om inte ett mirakel inträffar och jag förväntar inget sådant. Är strängt tagret trött på den nuvarande livsrollen och ser med viss förväntan fram mot en semester i den oändliga tillvaron där var och en finner sitt eget paradis.

Kanske färdas jag till Kvatur-Glon? Allt är tänkbart och allt är även möjligt.

FÖRLAGET UPPHÖR
Eftersom jag inte vet hur lång tid jag har kvar i denna kropp avregistreras mitt bokförlag redan i mars. De som inte fått veta att förlaget upphört kan fortsätta att beställa som vanligt per postgiro, men bara som övergång.

BORTOM ÖVERGÅNGEN
Min trogna Ann kunde lära sig bokföring och övrigt som gäller för företag, men jag vill inte belasta henne med sådant. Hon får mer än nog av bekymmer när jag, som varit i hennes närhet i femtiofem år, försvinner.

Just detta, den ensamhet hon drabbas av, är det enda som ger mig plåga. Det har nästan alltid funnits harmoni oss emellan. Om harmonin någon gång har sviktat så erkänner jag villigt att det har det berott på mig. Det framgår av mina böcker att jag är en särling som inte följer andras spår, utan tassar fram på sitt eget håll. Att leva ihop med en sådan person är inte alltid lätt. Men nej, det har inte varit kiv och bråk, bara detta att jag sökt egna vägar utan att bry mig om andras anvisningar. Harmonin har funnits som ett ljus i bakgrunden även under tillvarons besvärligare passager. Vi har varit ett mestadels fridsamt tvåtal. Nu försvinner hälften. Fast det finns ju tre vuxna barn och fem barnbarn, så helt ensam blir min Ann ändå inte. Och det finns fler släktingar och många vänner. Men inte just jag.

TILLÄGG 2014-06-13: Ann kan inte längre leverera böcker.

Ann kan dock leverera böcker, men som privatperson. Företagets postgiro gäller ju inte efter avregistrering. Därför går det inte att betala som förut. Istället måste betalning sändas som sedlar i kuvert.

ATT BESTÄLLA FRÅN ANN
går inte per e-post. Den upphör när jag upphör. Först bör man […] skriva till Ann Lindbohm, Teknikerg. 1, 5 tr, 215 68 Malmö och fråga om önskad bok finns i lager. Om så är fallet sänder man betalning som sedlar i kuvert med eget namn och adress tydligt. De som känner för det kan ju runda av beloppet uppåt som ett stöd. Eftersom hon är privatperson kan hon inte göra avdrag för utgifter.

ATT BESTÄLLA FRÅN BILLY är lika enkelt. Man kan […] skriva till Billy Bratt, Box 119, 545 02 Älgarås för att få veta om önskad bok finns i hans lager (adress uppdaterad 2014-06-11). Man kan dessutom ta kontakt genom hans e-postadress som är billy snabel-a smargden.se. Han ger besked om hur betalning skall göras. Det blir antagligen samma system som jag har tillämpat.

Han har en hemsida där det finns förtecknat vilka böcker som går att anskaffa. Adressen är www.smargden.se. De som har dator och internet kan ju först titta på den adressen. Billy registrerar ett företag och kommer att sköta det på ett helt korrekt sätt.

Så länge Ann eller Billy finns kvar på den jordiska nvån går det att få tag på mina böcker.

Sen får vi se hur jag gör i nästa inkarnation.

5 svar

  1. Bien vendidos

  2. tack för alla insikter som förmedlats..! kommer att sakna!/ Pia S.

  3. Tack för din vägledning.
    Utan dina böcker hade jag kanske aldrig förstått.
    Vi ses på andra sidan.

    Jonny.M.R

  4. ADRESSÄNDRING:
    Flyttade från Jämtland 2006: Pilgrimstad stryks.
    Ny adress:
    Billy Bratt
    Box 119
    545 02 ÄLGARÅS
    (Så länge den kan gälla – så slutet för detta livsrum finns innom överskådlig tid )
    R-post fungerar vanligen
    psi@smargden.dk

  5. Min mamma, Ann Lindbom har dessvärre inte fler böcker att erbjuda de som önskar få ta på Dénis Lindbohms återstående utgivna böcker. Därför vill jag gärna be er att ni istället vänder er till Billy Bratt och tar kontakt med honom och presenterar era önskemål i förhoppning att det fortfarande finns kvar böcker av min pappa.

Kommentera

