Bokcirkel på nätet – öppen för alla

På webbtjänsten www.eten.se noterar medlemmarna vilka böcker de gillar och inte gillar, och skapar därigenom en preferensprofil som man använder för få tips om böcker som man själv borde titta närmare på.

En ny funktion är virtuella bokcirklar, och den första som har startat drivs av en litteraturvetare vid namn Li Pettersson som vill prata och läsa om ”hur faror och möjligheter med den biologiska och medicinska forskningens möjliga framtida tillämpningar har tagits upp i litteraturen.” Första boken ut föreslås att bli Margaret Atwoods Oryx och Crake.

Tips: Åka

3 svar

  1. Äh. Det där var bara löjligt ju. Går igenom runt fem, sex sidor eller så och ser vilka jag har läst. Av ren nyfikenhet kollar jag sedan vems lista som är mest lik min egen, och får upp:

    http://www.eten.se/medleminfo.php?mid=138

    Hjälp?

    //JJ

  2. Mycket märkligt. Jag svär mig fri.

  3. Vi har inte kommit igång riktigt ännu, sommaren kom emellan och så. (Jag håller på att försöka skriva färdig en D-uppsats i litteraturvetenskap om biocentrism i SF där ”Oryx och Crake” spelar en stor roll.) Välkommna alla intresserade!
    /Den lata administratören av bokcirkeln ”Biologi och böcker”

Kommentera

