Annons- och försäljningspriser på Swecon

Höstens nationella sf-/fantasykongress, Swecon 2006 (Imagicon), tillkännager priserna för ett försäljningsbord på kongressen, respektive en annons i programboken.

Ett bord i saluhallen på kongressen kommer att kosta 100 kr per dag och en annons i programboken (A5) kostar 250/450/750 kronor för en 1/4-, 1/2-, respektive 1/1-sida. Skriv till concom@imagicon.se om du är intresserad av att annonsera eller sälja varor.

Det beräknade deltagarantalet på kongressen uppskattas till mellan 250 och 300.

Andra bloggar om: ,

4 svar

  1. Brukar kongresser ta betalt av fans som vill sälja saker, eller är det där bara för sådana som vill sälja saker affärsmässigt?

    Jag skulle kunna tänka mig att ta med några kassar böcker och sälja enligt lägg-pengarna-här-om-jag-inte-är-här-principen som jag gjort på några tidigare kongresser, men om jag måste betala för det så får nog kassarna stå till någon annan kongress.

  2. Jag tror inte att det finns något ”brukar”. De stora kongresser jag minns från 80- och 90-talen, Swecon, Fantastika tog alltid procent på försäljningen. De små Uppsalakongresser jag har varit med om att arrangera har aldrig gjort det. Stora kongresser på senare tid har väl inte haft så mycket säljare, och jag vet inte om de har tagit betalt eller inte. Jag ska vidarebefordra frågan till kommittén.

  3. Ska jag ta med några ex av mina utgivna SF-böcker? Jag hinner nog inte stå vid bokbordet själv, men kanske man kunde ha en sån där vagn som gamla tanter drar på, och sälja TERRA HEXA I och II från den…

    ”Heeeere’s your tutsi-frutsi ice cream!”
    🙂

  4. Cecilia har bokat ett bord, så prata med henne är mitt förslag.

Kommentera

