NOM recenserar Charles Stross

Jag har nämnt den utmärkta recensionsbloggen NOM tidigare, men det var något år sedan och det förtjänar att upprepas: Läs NOM om du är intresserad av recensioner av intressanta böcker med anknytning till sf. För det mesta är det inte sf som recenseras, men det är den sortens böcker som i alla fall denne sf-läsare är intresserad av. Litteratur som är nyfiken, spännande och/eller spekulerande. Och omdömena är vettiga och ganska rättvisande. Bakom bloggen står Magnus Nordin. (Identisk med författaren med samma namn? Han borde i vart fall bjudas in som paneldeltagare på en sf-kongress; han har mycket vettigt att säga om böcker.)

Nu senast har Charles Stross’ Singularity Sky beståtts med en recension. Tidigare har bland annat böcker som Richard Mathesons I am Legend, Cory Doctorows Eastern Standard Tribe, Stan Robinsons Forty Signs of Rain och Kazuo Ishiguros Never Let Me Go recenserats.

Andra bloggar om: , , , ,

5 svar

  1. Hur får jag NOM att recensera en av mina romaner?
    :-S

  2. Skriv en bra till att börja med.

  3. Nej, jag är tyvärr inte författaren Magnus Nordin, bara recensenten; än så länge🙂

  4. So you say. Tämligen ironiskt att det skulle visa sig att vi är bekanta sedan tidigare…😉

  5. Jag menade ”hur skickar jag ett recensionsexemplar till NOM”?

Kommentera

