Fantastiska e-novelltävlingen 2006

Inom ramen för e-postlistan Skriva arrangeras en större novelltävling varje år. Årets tävling avgjordes i helgen och prislistan blev denna:

1:a plats: ”Vaken” av Gabriel Nilsson
2:a plats: ”Lisa” av Johan Jönsson
3:e plats: ”Body Art” av Lilian Wiberg

Hedersomnämnanden: Rebecka Töyrä: ”Mjölkkannan”, KG Johansson ”Tiden i spegelvärlden”

Priserna utgörs av pengar (500:- till 200:-), diplom samt böcker.

Andra bloggar om: ,

3 svar

  1. En sak jag har undrat men aldrig kommit mig för med att fråga om: eftersom vinnarna annonseras offentligt kan man tänka sig att de vinnande novellerna också skulle vara offentliga på något vis. Publicerade nånstans. Är det så?

  2. Jag tror att de väl publiceras på Skriva-listan så småningom, men jag är inte säker.

  3. De tre vinnarnovellerna brukar alltid läggas ut på SKRIVA-listan.Här finns länkar till novellerna från förra året, till exempel. Jag kan tänka mig att de dyker upp så snart Ahrvid känner att han har tid; han brukar vara rätt mån om att de skall ut där.

    //JJ

Kommentera

