På andra håll

Jag hade tänkt att skriva något om hur sf och besläktade genrer med tiden uppvärderas, i och med att folk som vuxit upp med sf och fantasy hamnar på platser där de kan ge uttryck för sitt intresse i yrket och dessutom vågar göra det. Tanken kom sig av en helsida om H. P. Lovecraft i Upsala Nya Tidning av litteratören Mohamed Omar, som växte upp med rollspel och fantastiklitteratur och ibland skriver om relaterade ämnen. Men jag har väntat ett par dagar nu och den dyker inte upp på webben. Jag kan istället peka på Tony Melander på Länsbibliotek Uppsala som gillar sf och fantasy och ibland skriver om det. I fredags gav han sin syn på genreuppdelning.

Tillägg: Den gode Omar påpekar i en kommentar att artikeln finns för beskådan på hans personliga webbplats: www.mohamedomar.se. Ta dig tid att läsa den, med mindre än att du redan är Lovecraftexpert är den väl värd att läsas.

Andra bloggar om: , , , , ,

2 svar

  1. Salve! Min artikel om Lovecraft hittar du min hemsida http://www.mohamedomar.se

    Det finns också en länk på min blogg http://www.doctoralazerius.blogspot.com

  2. Aha! Tusen tack, det gläder mig att se att den finns tillgänglig. Jag får nog lägga till din blogg i min RSS-läsare.

Kommentera

