Ännu en ny blogg om science fiction

Jag låter Peter Öberg på recensionsbloggen Spektakulärt själv presentera bloggen och sig:

Science fiction och annan fantastisk litteratur och film har länge haft en undanskymd roll i svenska medier. Spektakulärt är ett välbehövligt fönster för i första hand svensk sf, men också fantasy och skräck. Även en del utländskt kommer beredas utrymme. På bloggen kan man läsa nyheter och recensioner vad gäller film, litteratur och andra konstformer. Målet är att få med all ny svensk sf. Är du författare, filmare eller representerar ett förlag är du välkommen att höra av dig eller skicka ditt verk hit.

Bakom Spektakulärt finns Peter Öberg som på dagen arbetar som skribent i Umeå och på kvällen som skribent på nätet.

2 svar

  1. Du är ju verkligen bra på att hitta alla såna här saker! Jag är rädd att jag inte bidrar mycket till nyheterna här, men jag lovar att verkligen försöka.

  2. Just den här snokade Lennart Svensson reda på. Det är ingen panik för er andra att bidra med nyheter, jag behöver mest uppbackning när det går flera dagar utan att jag har tid eller ork att skriva något.

Kommentera

