Mitrania läggs ner

På Catahya läser jag att Robert Andersson och Lilian Wiberg har beslutat sig för att lägga ner fantasytidskriften Mitrania, som de drivit sedan 2002. Jag antar att nummer 4 2009, som kom i januari i år, blev tidskriftens sista nummer. ”Brist på tid och redaktionellt material”, hänvisar redaktörerna till i ett brev till prenumeranterna.

Tråkiga nyheter. Mitrania var från början väldigt amatörmässigt producerad men blev bättre för varje nummer. Den lämnar ett hål efter sig.

Ett svar

  1. Jag har inte läst Mitrania på ett par år, men jag tycker ändå att det är synd. Hade någon vag plan på att börja prenumerera igen, nu när jag är i rätt land…

Kommentera

