Ann Lislegaard: Haunted. Tapping of the Fox Sisters

Jag fick ett pressmeddelande från konsthallen Marabouparken i Sundbyberg: 11 december–27 februari visar de en multimedieutställning av den norska konstnären Ann Lislegaard, “film-, ljud- och ljusinstallationer med sinnesutvidgande egenskaper” och hon använder ofta science fiction som tema. I utställningens olika verk refererar hon till teman och bilder i ikoniska sf-verk som Crystal World, Left Hand of Darkness, 2001: A Space Odyssey och Närkontakt av 3:e graden.

Det är vernissage nu på fredag kl 18-21. Operasångerskan Henriikka Gröndahl framför Naked Future, ett nytt performance- och ljudverk av Ann Lislegaard baserat på Joanna Russ The Female Man. OSA på kalas@marabouparken.se senast i dag, 8 december.

Obs! 29 januari kommer Marabouhallen att visa den danska stumfilmsklassikern Himmelskibet!

Marabouparken, Löfströmsvägen 8, Sundbyberg.

Telefon: 08-29 45 90

info@marabouparken.se

www.marabouparken.se

Konsthallen har öppet tisdag 11-17, onsdag-torsdag kl 11-20, fredag–söndag 11–17. Entréavgift 40 kr.

Ett svar

  1. Det här får mig att sucka tungt, för jag skulle verkligen vilja gå. Men omgiven av deadlines och redan uppbokad på ett antal andra tillställningar torsdag, lördag och söndag (det känns ju typiskt att denna ska så att säga träffa både rätt och fel – min enda kvarvarande, ”lediga” dag den här veckan, men mitt i ett gäng andra evenemang när jag dessutom *måste* hålla lite utrymme öppet för att arbeta), så fungerar det inte.

    Ibland kan man önska att man inte vore hängivet intresserad av både film och konst. Eller att man välsignades med att få veta sådant här först i efterhand, när det ändå är för sent. Du skulle inte kunna fixa något slags tidswarp här på Fanspan, så att just jag ser allting först en vecka efter att det publiceras även om jag tittar in regelbundet…?🙂

    Kör hårt,
    Bellis

Kommentera

